• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Underskott av kapital

Kråkan87

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
2 Juli 2014
Meddelanden
186
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Kan man ändra sitt underskott av kapital i efterhand? Och säg att jag vill ändra från 42300kr till 16000, måste jag då betala den där mellanskillnaden?, eller vad ska jag betala?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
362
Mottagna reaktioner
148
Poäng
327
Kan man ändra sitt underskott av kapital i efterhand? Och säg att jag vill ändra från 42300kr till 16000, måste jag då betala den där mellanskillnaden?, eller vad ska jag betala?

Jag sänkte från 41 000 till 24 000 och betalade in 5 000 på mitt skattekonto som kompensation.

Du kan gå in på din deklaration och ändra så ser kan du se vad det kommer att kosta dig innan du skickar in din ändrade deklaration.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Jag har ändrat underskottet för ett litet tag sen (i juni) men inte hört något från skatteverket. Inget ändrat på UC än. Hur länge kan det ta?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jag har ändrat underskottet för ett litet tag sen (i juni) men inte hört något från skatteverket. Inget ändrat på UC än. Hur länge kan det ta?

UC uppdateras 2 ggr per månad, men du lär ju hinna få ditt nya skattebesked först.
 

Kallekula55555

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
1 Juli 2021
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Läste på en sida på nätet att när man deklarerar kan man ändra underskott av kapital om man är skuldsatt. Ligger underskott av kapital 10-20% över din totala inkomst är det många som nekar en lån. Om du då ändrar, får du ju inte ränteavdraget men då kanske du blir beviljad ett samlingslån och kan sen begära ändring till Skatteverket och få ränteavdraget utbetalt.
Är det någon som gjort så och fått det att funka?

 

Inflames

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
1 026
Mottagna reaktioner
452
Poäng
557
Hallo alla !
funkar det att ändra underskott nu ?
när uppdaterar uc den uppgiften?
sen när man ändrar tillbaka kan man göra det ”nästan” direkt efter ?
Och var gör man ändring hittar inte riktigt ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp